Ayak bileği zorlanması veya ayak bileği burkulması, ayak bileği kırığı, Bursa

Ayak bileği bağ yaralanmaları genellikle ligament (bağ) zorlanması veya yırtılması sonucunda meydana gelir. Ayak bileği, üç ana kemikten oluşur: tibia (kaval kemiği), fibula ve talus. Bu kemikler arasında bulunan bağlar, ayak bileğinin stabilitesini sağlar.

Ayak bileği burkulmaları çok sık karşılaşılaşılan travmalardır. Ayak bileğinde ağrı ve şişliğe sebep olur. Böyle bir yaralanma olduktan sonraki aşama ameliyatlık veya alçılık bir durum olup olmama konusunun netleştirilmesidir. Bunun için ağrı ve şişliğiniz fazla ise doktor muayenesine gitmeniz gerekir. Ameliyat gerektirmeyen bir bağ yaralanmanız varsa ihtiyaç duyulursa alçıya alınabilir. Bu durumda ayak bileği burkulması sonrası ,yaklaşık, alçı süresi 2-3 haftadır. Daha sonra lçı çıkarılır ve ağrı kontrolü ayağınıza basmanıza izin verilir. Tekrar burkulmayı önlemek için aircast dediğimiz bileklikleri kullanabilirsiniz. Eğer ameliyatlık bir bağ yaralanması veya kemik kırığınız varsa alçı ve takipleriniz hakkında ayrıntıları doktorunuzdan almanız sağlıklı olur.

Right foot, housed in an air brace, has become swollen as a result of a more severe 2nd degree sprain to the ankle.

Ayak bileği rotasyonel yaralanmalar, genellikle ayak bileğinin dışa veya içe doğru burkulması sonucu oluşur. Bu tür yaralanmalar şu şekilde olabilir:

Dışa Dönme (Supinasyon): Ayak dışa doğru burkulur. Bu durumda, genellikle lateral (yan) bağlar zorlanır veya yırtılabilir.

İçe Dönme (Pronasyon): Ayak içe doğru burkulur. Bu durumda, genellikle medial (orta) bağlar zorlanır veya yırtılabilir.

Right foot, 3rd degree sprain. One day after injury.

Ayak bileği rotasyonel (burkulma) yaralanmaların belirtileri arasında şunlar bulunabilir:

Şiddetli ağrı

Şişlik ve morarma

Hareket kısıtlılığı

Denge kaybı

Ayak bileği etrafında hissedilen gerginlik veya gevşeklik

Tedavi genellikle yaralanmanın ciddiyetine bağlıdır. Hafif yaralanmalarda, istirahat, buz uygulama, sargı sarılması ve yüksekte tutma (RICE) yöntemleri uygulanabilir. Orta veya şiddetli yaralanmalarda, doktorunuzun yönlendirdiği rehabilitasyon programlarına ihtiyaç duyulabilir. Bazı durumlarda özellikle bağların tamamen yırtıldığı veya kemiklerde ayrışmayla sonuçlanan yaralanmalarda ameliyat gerekir.

Tedavi süreci genellikle fizyoterapistin rehberliğinde gerçekleşir ve hastanın normal fonksiyonlarına dönmesini sağlamak amacıyla güçlendirme ve esneklik egzersizleri içerir. Tedavinin başarısı, yaralanmanın tipine, ciddiyetine ve tedaviye ne kadar erken başlandığına bağlıdır. Her durumda, bir sağlık profesyoneli tarafından değerlendirilmesi ve uygun tedavi planının oluşturulması önemlidir.

undefined

Ayak bileği ağrısı, Ayak bileği Burkulması, Ayak bileği kemikleri, Doku zedelenmesi ayak bileği, Gece ya da dinlenirken ortaya çıkan ayak bileği ağrısı, Yürürken ayak bileği ağrısı, Ayak bileği talus Ağrısı, Ayak bileği bağ zedelenmesi Belirtileri,  Ayak bileği ağrısı, Ayak bileği Burkulması, Ayak bileği kemikleri, Doku zedelenmesi ayak bileği, Gece ya da dinlenirken ortaya çıkan ayak bileği ağrısı, Yürürken ayak bileği ağrısı, Ayak bileği talus Ağrısı, Ayak bileği bağ zedelenmesi Belirtileri, Gece ya da dinlenirken ortaya çıkan ayak bileği ağrısı, Yürürken ayak bileği ağrısı, Sabah uyanınca ayak bileği ağrısı, Sol ayak bileğinde ağrı ve yanma, Kronik ayak bileği ağrısı Nasıl Geçer, Ayak bileği ağrısı için ilaç, Gece ayak bilekleri neden ağrır, Ayak bileği Ağrısı Nasıl Geçer, Ayak burkulmasına ne iyi gelir, Ayak bileğim burkuldu şişti ne yapmalıyım, Ayak burkulmasına ne iyi gelir evde, Ayağım burkuldu şişti inmiyor, Ayak bileği burkulmasına Ne iyi Gelir, Ayak bileği Burkulması belirtileri, Ayak Burkulmasına Hangi krem iyi gelir, Ayak bileği Burkulması iyileşme süresi