Düz Taban Hastalığında Ayakkabı Seçimi, Bursa Ortopedi Doktoru, Bursa

Düz Taban Hastalığında Ayakkabı Seçimi

Geniş kalıp ayakkabı tercih edilmeli. Geniş taban olarak da ifade edilebilir.

1 numara büyük ayakkabıdan fayda görebilirsiniz.

Parmak kısımları sivri veya önü dar olan ayakkabılardan kaçınılmalı

Ayakkabının önü ayak parmaklarını ezmeyecek kadar yüksek olmalıdır.

Ön kısmı geniş olan ayakkabılar parmak uçlarının ayakkabı içinde yayılmalarına izin verir.

Bu, ayağın ön yarısındaki baskıyı azaltarak ağrı ve bünyonların (kızarıklıkla, ısı artışı ile, ağrı ile kendini belli eden kemik çıkıntılar) önlenmesine yardımcı olabilir. Özellikle halluks valgusu olan kişiler için bu çok elzemdir.

Yüksek topuklu ayakkabı giymek ayağın ön yarısına çok fazla baskı uygular. Ağrıya neden olabilir ve tendonlara zarar verebilir. Mümkünse, yastıklamalı ve topuk destekli alçak bir topuk seçin.

Farklı ayakkabılar farklı ihtiyaçları karşılar. Örneğin, bir kişi işte tüm gün ayakta durmak için bir ayakkabı stiline ve egzersiz için bir başka ayakkabıya ihtiyaç duyabilir.

Ayakkabılar içinde tabanlık kullanabilirsiniz. Duruş bozukluğunu ve postürünüzü düzelttiği için ağrınızı rahatlatır.

Ayakkabı alırken, iç kısmında yükseklik olan (medial ark desteği) olan ayakkabıları tercih edin. Bunlar daha çok spor ayakkabı mağazarında ortopedik ayakkabı olarak pazarlanırlar. Yanlış değildir fakat bu tabanlığa sahip olan ayakkabılar arasında, düz taban olan ayağınızın şeklini alabilecek foam tarzında malzemeye sahip ayakkabılar daha uygun olacaktır.

Düz taban olan kişilerde ayak burkulmamaları sıktır. Ayağı saran, düz tabana adapte ayakkabılar giymek faydalı olacaktır.

Hafifçe yükseltilmiş topuklu ayakkabılar orta tabanınızdaki baskıyı azaltır ve ayak ağrısını hafifletir. 1-3 cmlik bir topuk yüksekliği ayak ağrısına yardımcı olmak için yeterli olabilir. Daha kalın topuk tabanına sahip spor ayakkabılarının yanı sıra elbise ayakkabılarında da yükseltilmiş topuk tercih edin.

Bağcıklı veya cırt bantlı ayakkabılar, ayakkabının üst kısmının ayağınızın etrafına oturma şeklini özelleştirmenize olanak tanır. Bağcıkları ayağınızın farklı kısımlarının genişliğine göre ayarlayabilirsiniz, böylece eşit destek alırsınız. Ayağınıza ayakkabının içinde doğru miktarda yer vermek, ağırlığınızı tabanınıza eşit olarak dağıtmanızı sağlar.

Düz tabanlı kişiler, güçlendirilmiş topuklu ayakkabılar seçmelidir. Ayakkabıdaki sağlam bir topuk dolgusu, ayağa destek sağlar. Böylece, topuk ve ayağın kemiklerini baldır kasına bağlayan tendonu yani aşil tendonunu koruyabilir. Bu tendon topuk kemiğini baldır kasına bağlar.

Ticari Markalardan ayakkabılardan öneriler:

1.

bu linkte Nike firmasının düz taban  hastalarada uygun olan ayakkabı önerilerini görebilirsiniz.

2.

Ayrıca Sketcher firmasının ve diğer değişik firmaların arch fit modelleri (ayağın tabanındaki kavse destek olan) modellerini deneyebilirsiniz.

3. Roccer bottom ayakkabı yani kayık taban ayakkabılar yine farklı firmalarda mevcuttur.

bu modellerle de ayak ve taban ağrıları rahatlayan hastalarımız mevcuttur.

4. Ayak taban basınç ölçümüne göre üretilen kişiye özel tabanlıklar bilimsel olarak önerimizdir.

Merkezimizde ayak pedogram - ayak ölçüm cihazı ile ayağın tabanındaki basınç haritasına ve duruş postür analizine göre tabanlık üretilmekte olup (tercihen Poliüretan veya EVA), bilimsel olarak merkezimize veya bu cihazın olduğu merkezlere başvurmanızı öneririm.

Diz iğnesi isimleri, Dizde sıvı kaybı iğnesi yaptıranlar, Dize yapılan iğne yorumlar, Dize yapılan iğnenin yan etkileri, Diz sıvı iğnesi markaları, Dizde sıvı kaybı iğnesi Zararları, Hyaluronik asit diz iğnesi, Dize yapılan iğne Ne zaman etki Eder, Kuru iğne ücreti, Kuru iğne tedavisi seans ücreti 2023, Recover iğne Fiyatı, Recover iğne fiyatı 2023, Kuru iğne yaptıranların Yorumları, Recover diz iğnesi, Fıtık iğnesi fiyatı, Devlet hastanesinde kuru iğne tedavisi, Bursa Skolyoz Doktorları, Bursa'da en iyi Skolyoz doktoru, Bursa Skolyoz Fizik tedavi, Bursa Skolyoz Tedavisi, Bursa Şehir Hastanesi Skolyoz Doktorları, Bursa Skolyoz Korsesi, Schroth egzersizleri Bursa, En iyi Skolyoz Doktorları, Bursa'da en iyi ortopedi doktoru, Bursa Ortopedi doktor Yorumları, Bursa Ortopedi doktorları Devlet, Bursa Ortopedi Hastanesi, Bursa Ortopedi profesörleri, Bursa nöbetçi Ortopedi Doktoru, Bursa Devlet Hastanesi en iyi Ortopedi doktoru, bursa şehir hastanesi'nde en iyi ortopedi doktorları, Bursa Skolyoz Doktorları, Bursa'da en iyi skolyoz  doktoru, Bursa Skolyoz Fizik tedavi, Bursa Skolyoz Tedavisi, Bursa Şehir Hastanesi Skolyoz Doktorları, Bursa skolyoz  Korsesi, Schroth egzersizleri Bursa, En iyi Skolyoz Doktorları, En iyi Pediatrik ortopedist Bursa, bursa'da en iyi ortopedi doktoru, Pediatrik Ortopedi bölümü olan Hastaneler, Ortopedi doktoru Bursa, En iyi pediatrik ortopedist Ankara, Pediatrik Ortopedi Devlet Hastanesi, Şehir Hastanesi en iyi Ortopedi doktoru, Devlet Hastanesi nde en iyi Ortopedi doktoru, robotik diz protezi bursa, robotik kalça protezi bursa, kemik kırığı, tendon kopmasıi ön çapraz bağ ameliyatı, menisküs yırtığı bursa, bursa'da en iyi menisküs doktoru, PRP menisküs tedavisi fiyatları, PRP menisküs tedavisi yorumları, Menisküs iğnesi fiyatı 2023, Menisküs iğnesi nasıl yapılır, Menisküs yırtığı kök hücre tedavisi Fiyatları, Menisküs iğnesi fiyatı, Menisküs kök hücre tedavisi yorumları, kalça kemiği çürümesi, kalça avasküler nekroz, hiperbarik oksijen tedavisi