Siyatik Ağrısının – Bel Fıtığının Acil Tedavi Edilmesi Gerektiği Durumlar Bursa, İstanbul

Siyatik Ağrısının – Bel Fıtığının Acil Tedavi Edilmesi Gerektiği Durumlar

Nadiren de olsa, siyatik belirti ve semptomlarının tiplerine bağlı olarak acil tıbbi veya cerrahi müdahale gerektirebilir.

İyi huylu siyatik semptomları ile tıbbi bir acil durum arasındaki farkı anlamak ve ayırt etmek, tıbbi yardım arayarak sakatlığı ve yaşamı tehdit eden sonuçları önlemeye yardımcı olabilir.

Siyatik Benzeri Semptomlara Neden Olabilecek Ciddi Tıbbi Durumlar

Acil tıbbi veya cerrahi tedavi gerektiren siyatik benzeri belirti ve semptomlara sahip durumlar şunlardır:

Omurilik sıkışması veya enfeksiyonu. Lomber omuriliğin veya kauda ekinanın (omurilikten inen sinirler) sıkışması bacak ve sırt ağrısına neden olabilir. Omurilik apseleri, faset eklem kistleri veya enfeksiyonları da özellikle hareketle birlikte sırt ve bacak ağrısına neden olabilir.

Tümörler. Lomber epidural kılıf (dış kaplama), kemik, yumuşak dokular, siyatik sinir kılıfı veya prostat bezi tümörleri sırt ağrısı ve bacak ağrısına neden olabilir. Metastatik tümörler (genellikle prostat kanseri ve akciğer kanserinden kaynaklanan) de spinal stenozu taklit eden semptomlara neden olabilir.

Kan damarı sorunları. Kan damarı anevrizmaları, kompartman sendromu ve kan damarı enfeksiyonları siyatiğe benzer bacak ve sırt ağrılarına neden olabilir. Bu durumlar etkilenen bacağa kan akışının kesilmesine (iskemi) yol açarak ciddi semptomlara neden olabilir.

Böbrek sorunları. Kist, taş veya enfeksiyonlara bağlı böbrek ağrısı sırta ve bacaklara yayılabilir.

Her türlü sinir sıkışması acil tıbbi müdahale gerektirir. İlerleyen bacak güçsüzlüğü veya uyuşukluğu mevcutsa, sinir hasar görmüş olabilir ve potansiyel olarak bacak fonksiyon kaybına yol açabilir. Sinir sıkışmışsa ve ağrı ve semptomlar şiddetliyse ameliyat gerekebilir.

Kırmızı bayrak dediğimiz acil belirtiler ve işaretler

Siyatik ağrısına ek olarak aşağıdaki kırmızı bayrak belirtilerinden bir veya daha fazlası mevcutsa doktora görünmeniz tavsiye edilir:

·      Sırtta, bacakta, karında ve/veya vücudun yan taraflarında hissedilebilen şiddetli ağrı:

Özellikle dinlenme sırasında oluyorsa

·      Bacakta veya uylukta zonklama hissi

·      Kasıklarda, bacaklarda ve/veya genital bölgede ciddi güçsüzlük veya his kaybı

·      Ateş, titreme ve/veya gece terlemesi

·      Bacağın ağrılı bölgelerinde kaşıma dürtüsünü tetikleyen kaşıntı hissi (pruritus)

·      Ayaklarda veya ayak parmaklarında soğukluk hissi

·      Bacakların veya ayakların üzerindeki derinin renginde değişiklik (damar yetmezliği vakalarında genellikle mavi olur)

·      İyileşmeyen bir bacak enfeksiyonu

·      Mesane ve/veya bağırsak kontrolünün kısmen veya tamamen kaybedilmesi, idrara çıkmada veya bağırsak hareketi yapmada zorluk veya idrarda veya dışkıda kan

·      Cinsel işlev bozukluğu

·      İştah ve/veya kilo kaybı

·      Cilt, saç ve ekstremitelerdeki (eller ve/veya ayaklar) kas kütlesinin görünümünde değişiklikler

·      Bel, uyluk ve/veya bacağın herhangi bir yerinde şişlik

Siyatik ağrısı sırtta doğrudan bir yaralanma sonucu gelişirse, şiddetli veya dayanılmaz hale gelirse ve/veya dinlenme, kişisel bakım teknikleri ve/veya egzersizle geçmezse, bir tıp uzmanı tarafından değerlendirilmelidir.

Siyatiğe neden olan veya siyatiği taklit eden bir dizi durum, bacak(lar)da veya bel organlarında işlev kaybına neden olma potansiyeline sahiptir ve bazıları yaşamı tehdit eden durumlara dönüşebilir. Kanser, diyabet, hipertansiyon veya diğer sistemik rahatsızlıkların öyküsü bu sorunların gelişme riskini artırabilir.

bursa'da en iyi ortopedi doktoru, Bursa Ortopedi doktor Yorumları, Bursa Ortopedi doktorları Devlet, Bursa Ortopedi Hastanesi, Bursa Ortopedi profesörleri, Bursa nöbetçi Ortopedi Doktoru, Bursa Devlet Hastanesi en iyi Ortopedi doktoru, bursa şehir hastanesi'nde en iyi ortopedi doktorlariBursa Skolyoz Doktorları, bursa'da en iyi skolyoz doktoru, Bursa Skolyoz Fizik tedavi,Bursa Skolyoz Tedavisi, Bursa Şehir Hastanesi Skolyoz Doktorları

Bursa skolyoz Korsesi, Schroth egzersizleri Bursa, En iyi Skolyoz Doktorları, Skolyoz, Skolyoz nedir,Skolyoz nedenleri, Skolyoz belirtileri, Skolyoz tedavisi, Skolyoz egzersizleri, Skolyoz ameliyatı, Çocuklarda Skolyoz, Ergenlerde Skolyoz, Yetişkinlerde Skolyoz

İdiopatik Skolyoz, Konjenital Skolyoz, Dejeneratif Skolyoz, Nöromusküler skolyoz

Torakal Skolyoz, Lomber Skolyoz, Kifoz, Lordoz