Bel Fıtığı - Siyatik için Fizik Tedavi ve Egzersiz, Bursa, İstanbul

Bel Fıtığı - Siyatik için Fizik Tedavi ve Egzersiz

Fizik tedavi ve egzersiz, siyatik semptomlarını hafifletmek, tedavi etmek ve önlemek için tipik olarak ilk basamak tedavilerdir.

Bel fıtığı veya dejenere disk ya da bel omurgasında sinir kökü sıkışması gibi altta yatan tıbbi durumlar, genellikle siyatik olarak bilinen ve bacağa yayılan semptomlara neden olabilir.

Tipik siyatik belirtileri ve semptomları şunları içerir:

Bel, kalça ve/veya bacak ağrısı

Kalça, uyluk, bacak ve/veya ayakta uyuşma, karıncalanma ve/veya güçsüzlük

Siyatik tedavisinde fizik tedavi şunları sağlayabilir

Semptomların giderilmesini sağlar

Altta yatan nedenin iyileşmesini sağlayabilir

Nüksleri ve alevlenmeleri önler

Siyatik Tedavisinde Fizik Tedavi ve Egzersizin Hedefleri

Fizik tedavi ve egzersiz bel, pelvis, karın, kalçalar ve uyluklardaki kasları güçlendirmeye ve harekete geçirmeye yardımcı olur.

Siyatik belirti ve semptomlarının tedavisinde fizik tedavi ve egzersizin faydaları:

Ağrısız fonksiyonel hareketi geri kazandırmak

Bel, kalça, uyluk ve bacak ağrılarını hafifletir

Kas spazmını azaltır

Lomber omurganın ve sakroiliak eklemin işlevini geri kazandırmak

Vücudun alt kısmının hareketliliğini artırın

Sırtın alt kısmında daha iyi bir iyileşme ortamını teşvik eder

Siyatik Tedavisinde Fizik Tedavi ve Egzersiz Teknikleri

Bir fizyoterapist, siyatik tedavisinde çeşitli fiziksel, manuel, yumuşak doku mobilizasyonu ve/veya egzersiz terapilerinin bir kombinasyonunu önerebilir. Spesifik egzersizler, siyatiğin altında yatan nedenin yanı sıra hastanın ağrı seviyesi, genel kondisyonu ve fizyoterapistin eğitimi ve deneyimi gibi diğer faktörlere bağlıdır.

Ekstansiyon ve fleksiyon sırt egzersizleri, omurganın hareketini teşvik ederek ağrıyı hafifletmeye yardımcı olur. Bel ağrısı ve siyatiği olan kişiler genellikle omurganın belirli bir yöne doğru hareket ettirilmesiyle rahatlama hissederler. Bir fizyoterapist, belirli yön egzersizlerini reçete etmeden önce tipik olarak bireyin yön tercihini değerlendirir, çünkü bunlar bireysel hastaya ve semptomlara göre uyarlanır. Bu egzersizler geriye (ekstansiyon) ve öne (fleksiyon) eğilmeyi içerir. Bu yönlü hareket, mekanik tanı ve tedavi olarak da bilinen McKenzie Yönteminin önemli bir bileşenidir.

McKenzie Yöntemi (mekanik tanı ve terapi) omurga, kas ve/veya eklemlerdeki bir ağrı kaynağını belirlemek ve tedavi etmek için bir dizi aktif yönlü hareketi içeren bir tekniktir. Teknik, yayılan ağrıyı egzersiz yoluyla vücudun merkezine yaklaştırmaya odaklanır, örneğin bacak ağrısını omurgaya yaklaştırmak gibi. Bu yaklaşımın teorisi, ağrıyı merkezileştirmenin semptomlarda iyileşme gösterdiğidir. Amaç, omurgadan kaynaklanan yayılan semptomları azaltmaktır. Bu tekniği uygulayan bir terapist genellikle McKenzie Yöntemi konusunda özel eğitim almıştır.

Güçlendirme egzersizleri karın, bel, kalça ve bacak kaslarını güçlendirmek için vücut ağırlığı ve direnç egzersizlerini içerir.

İzometrik egzersizler, eklemleri hareket ettirmeden kasların kasılmasını içerir. İzometrik egzersizlere örnek olarak plank veya köprü tutuşu verilebilir. Bu egzersizler semptomlar daha yeni olduğunda kasları güçlendirmeye yardımcı olabilir.

İzotonik egzersizler, belirli hareketlere karşı sabit direnç yoluyla kas gücünü artırmaya yardımcı olmak için direnç bantları ve ağırlık antrenmanı gibi sabit bir yüke direnmek için bir kasın kasılmasını içerir.

Fonksiyonel yeniden eğitim; kaldırma, taşıma, eğilme veya çömelme gibi hareketlerin yeniden uygulanmasını içerir. Ağrıyı azaltmak ve yeniden yaralanmayı önlemek için uygun teknik ve sağlıklı hareket kalıplarının kullanımı dahil edilir.

Eklem mobilizasyonu, terapistin bir eklemi mobilize etmek ve terapötik bir etki yaratmak için eklem üzerine basınç uyguladığı bir manuel terapi tekniğidir. Eklem manipülasyonu, terapistin ağrıyı hafifletmek ve normal hareketi geri kazandırmak için bir eklemin son hareket aralığında hızlı, itme kuvveti uyguladığı manuel bir tekniktir.

Kuru iğneleme, sertifikalı bir sağlık hizmeti sağlayıcısının bir kastaki tetik noktasını hedeflemek için küçük bir iğne kullandığı bir tekniktir. Bu teknik, ağrıyı azaltmak için aşırı tahriş olmuş ve/veya aşırı kasılmış kas dokusunu serbest bırakmak yani rahatlatmak için uygulanır.

Kas enerjisi tekniği, terapistin ağrılı eklemleri belirli bir hareket aralığı boyunca hareket ettirmesiyle birlikte hastanın hafif kas kasılmaları gerçekleştirmesini içeren bir manuel terapi şeklidir. Bu teknik ağrının azaltılmasına ve işlevin geri kazanılmasına yardımcı olabilir.

Miyofasiyal gevşetme ve yumuşak doku mobilizasyonu, terapistin fasiyal (altta yatan yumuşak doku) kısıtlamaları tedavi etmek ve kas gerginliğini veya spazmı azaltmak için bel, kalça veya bacaklardaki dokuları mobilize etmek için ellerini veya bir aleti kullanmasını içerir.

Yürüyüş eğitimi, yürüme tekniğinin analizini ve doğru yürüyüş modellerinin yeniden eğitilmesini içerir.

Aktif destekli hareket aralığı, kalça ve bacaklar gibi vücudun alt kısımlarının terapist destekli hareketini içerir. Bu teknik, ağrıya neden olan belirli eklemlerin veya kasların hareketini kolaylaştırmaya yardımcı olur.

Bu liste kapsamlı olmamakla birlikte, terapistler siyatik ağrısının tedavisinde genellikle bu tekniklerden bir veya daha fazlasını kullanır. Belirli bir egzersiz veya terapi ağrıya veya rahatsızlığa neden oluyorsa, tedavi eden terapistin derhal bilgilendirilmesi tavsiye edilir.

Siyatik için Duruş ve Yaşam Tarzı Değişiklikleri

Fizik tedavi ve egzersize ek olarak, otururken, ayakta dururken ve yürürken doğru ve ergonomik olarak desteklenen duruşa bağlı kalmak siyatiğin tedavisinde ve önlenmesinde esastır. Ergonomik olarak güvenli kaldırma tekniklerini takip etmek ve iyi uyku pozisyonları kullanmak gibi günlük rutinleri takip etmek de önemlidir.

Aktivite yatak istirahatinden daha etkilidir

Siyatik şiddetli olduğunda, hastalar ağrıya dayanmakta zorlanabilir ve bir veya iki gün dinlenmeleri gerekebilir. Ancak, uzun süreli dinlenme veya hareketsizlik ağrıyı artırabileceğinden ve kondisyon kaybına yol açabileceğinden, birkaç günden fazla dinlenmek genellikle tavsiye edilmez. Düzenli hareket, ağrıya neden olan yaralı yapılara iyileştirici besin maddelerinin akışını sağlamak için önemlidir.

Fizik tedavi genellikle seçmeli olsa da, yani tedaviye katılıp katılmamak kişinin kendi kararı olsa da, belirti ve semptomların giderilmesinde ve siyatiğin uzun vadede önlenmesine yardımcı olmada tipik olarak önemli bir bileşendir.

bursa'da en iyi ortopedi doktoru

Bursa Ortopedi doktor Yorumları

Bursa Ortopedi doktorları Devlet

Bursa Ortopedi Hastanesi