Dev Hücreli Kemik Tümörü - Kemiğin Dev Hücreli Tümörü - Bursa

İyi huylu, yayılma yapmayan, ama bulunduğu kemikte agresif seyir göstererek kemik yıkımına sebep olabilen bir tümördür. Genellikle uzun kemiklerin metafizer yani ekleme yakın kısımlarına yerleşir. Özellikle diz çevresini oluşturan femur ve tibianın metafizer kısmında tespit edilirler. Bunun dışında radius kemiği ve sakrum kemiğinde de tespit edilebilir.

Radius kemiğinde yerleşenlerde ve genetik olarak mutasyon tespit edilen hastalarda akciğere yayılım riski daha fazladır.

Lokal agresif natüründen dolayı hızlı ilerleyebilir. Ağrı ve şişlik şikayetiyle hastalar başvurabilir. Röntgen ve MRI tanıda önemli tetkiklerdir. Malign kemik tümörlerinde görülen Codman üçgeni dev hücreli kemik tümörünün agresif ve hızlı büyümesinden dolayı da görülebilir. Kan tetkiklerinde alkalin fosfataz  (ALP) miktarı artmıştır.

Resim. Tibia proksimal metafizi etkilemiş dev hücreli kemik tümörü.

2020 Dünya Sağlık Örgütü sınıflamasına göre dev hücreli kemik tümörü, orta derecede kötü huylu bir kemik tümörüdür. Lokal nüks riskinin artması nedeniyle küretaj öncesi Denosumab tedavisinden kaçınılmalıdır. Ancak Denosumab'ın pelvis ve omurganın dev hücreli tümörlerinin en blok rezeksiyonu öncesinde uygulanması en blok rezeksiyonu kolaylaştırır. Embolizasyondan sonra sinir koruyucu cerrahi, sakrumun dev hücreli tümörleri için olası bir tedavidir. Embolizasyonlu veya embolizasyonsuz Denosumab tedavisi, pelvis, omurga ve sakrumun ameliyat edilemeyen dev hücreli tümörleri için geçerli bir yoldur. Akciğer metastazları için önce bekle-gör yaklaşımı önerilir, daha sonra büyüyen lezyonlara denosumab uygulanmalıdır. Malign transformasyon riski nedeniyle radyoterapi önerilmemektedir. 2 yıl veya daha uzun süre sonra lokal nüks malign transformasyonun göstergesi olarak kabul edilebilir.

Kemik tümörü Belirtileri, Bacakta iyi huylu tümör tedavisi, Kemik kanseri olanların Yorumları, Kalçada kitle Belirtileri, Bacak tümörü Öldürür mu, Kemik tümörü Ameliyatı iyileşme süresi, Bacakta iyi huylu tümör belirtileri, Kemik kanseri ağrısı Nasıl olur, Bursa’da en iyi ortopedi doktoru, Bursa Ortopedi doktor Yorumları, Bursa Ortopedi doktorları Devlet, Bursa Ortopedi Hastanesi, Bursa Ortopedi profesörleri, Bursa nöbetçi Ortopedi Doktoru, Bursa Devlet Hastanesi en iyi Ortopedi doktoru, bursa şehir Hastanesi’nde en iyi ortopedi doktorları