Diz Protez Enfeksiyonu Tedavisi: Tek Aşamalı ve Çift Aşamalı Revizyon, Bursa Ortopedi Doktoru

Diz Protez Enfeksiyonu Tedavisi: Tek Aşamalı ve Çift Aşamalı Revizyon

🩺 Bugün, protez enfeksiyonu tedavisine odaklanacağız. Protez enfeksiyonları, protezlerin yerleştirildiği bölgelerde oluşabilen ciddi sorunlardan biridir. Ancak, umutsuzluğa kapılmak yerine, tedavi seçeneklerini ve süreçlerini inceleyelim. 💪

knee infection after knee arthroplasty

Protez enfeksiyonu tedavisi, genellikle iki ana yöntemle yapılır: tek aşamalı ve çift aşamalı revizyon. Tek aşamalı revizyon, enfekte protezin çıkarılıp temizlenip yeni bir protezin yerine konulduğu bir işlemdir. Bu yöntem, enfeksiyonunun sınırlı olduğu durumlarda etkili olabilir.

Çift aşamalı revizyon ise daha karmaşık bir süreçtir. İlk adımda enfekte protez çıkarılır ve bölge temizlenir. Ardından, yeni protez yerine konulmaz. Protez yerine antibiyotikli çimento uygulanır. Yaklaşık 4 ile 12 hafta arasında tedavi verilir. Bu tedaviler tekrarlayan yeniden temizleme ve antibiyotik tedavisidir. Hastanın dizindeki yangı, ısı artışı kızarıklık gittikten sonra ve kandaki enfeksiyon değerleri antibiyotik kesildikten sonra dahi düşük kalmaya devam ediyorsa ikinci aşama için hazırız demektir. Enfeksiyonun tamamen temizlendiğinden emin olunana kadar beklenir. İkinci aşamada ise yeni protez yerleştirilir.

knee infection after knee arthroplasty

Peki eklem şekli verilen bu antibiyotikli çimento malzemesi ile hastalar yürüyebilir mi? Cevap: Yaşlı, ek ameliyatlar için sağ durumu buna el verişli olmayan hastalarda bu yol seçilebilir. Ama en gücenli ve uzun süreli gidecek olan, enfeksiyon tedavisi sonrası yeni protezin koyulmasıdır.

Sonuç:

Tedavi seçimi, enfeksiyonun yaygınlığına, hastanın genel sağlık durumuna ve cerrahi risklere bağlı olarak doktor tarafından belirlenir. Her iki yöntemin de avantajları ve dezavantajları vardır, bu nedenle her hasta için özelleştirilmiş bir plan yapılmalıdır.

#dizprotezi #kalçaprotezi #ProtezEnfeksiyonu #kemikçimentosu