Siyatik Ağrısı Yapan Sinir Sıkışması Priformis Sendromu Bursa

Piriformis Sendromu Tedavisi

Piriformis sendromunu yönetmeye yönelik kapsamlı bir yaklaşım, aşağıdaki cerrahi olmayan tedavilerin bir kombinasyonunu içerir.

Piriformis Sendromu için Buz ve Isı Terapisi

Evde rahatsızlığı gidermeye yardımcı olmanın basit bir yolu, ağrılı bölgenin üzerindeki cilde soğuk kompres veya ısıtma yastığı uygulamaktır.

Buz Paketleri ve Buz Masajı

Ağrının başlangıcında, karın üstü rahat bir pozisyonda yatın ve ağrılı bölgeye yaklaşık 20 dakika boyunca bir buz torbası yerleştirin. Her 2 ila 4 saatte bir gerektiği kadar tekrarlayın.

Nazik bir masajı buzla birleştirmek daha yararlı olabilir. Karnınızın üzerine uzanın ve birisinin ağrılı bölgeye büyük bir buz küpü ile hafifçe masaj yapmasını sağlayın. Buz doğrudan cilde uygulanırsa (soğuk paket yerine), buz yanığından kaçınmak için 8 ila 10 dakika ile sınırlayın.

Belirli aktiviteleri genellikle artan ağrı takip ediyorsa, aktivitenin hemen ardından buz uygulamak iyi bir fikir olabilir.

Isı Terapisi

Bazı insanlar soğuk ile sıcağı dönüşümlü olarak kullanmayı faydalı bulmaktadır. Isıtma yastığı kullanıyorsanız, yüz üstü yatın ve ısıtma yastığını 20 dakikaya kadar ağrılı bölgeye yerleştirin. Cilt yanıklarına yol açabileceğinden, ısıtma yastığı üzerinde uykuya dalmaktan açındığınızdan emin olun.

Piriformis Sendromu Ağrısı için İlaçlar

Çoğu ağrı atağı bir tür iltihap içerdiğinden, ibuprofen veya naproksen gibi steroidal olmayan iltihap önleyici ilaçlar (NSAID'ler) etkilenen bölgedeki iltihabı azaltmaya yardımcı olabilir.

Piriformis Sendromu için Enjeksiyon Tedavileri

Piriformis sendromundan kaynaklanan şiddetli siyatik ağrısı için enjeksiyon tedavinin bir parçası olabilir.

Piriformis sendromu için steroid enjeksiyonları

Spazmı ve ağrıyı azaltmaya yardımcı olmak için piriformis kasına doğrudan lokal anestezik ve kortikosteroid enjekte edilebilir. Enjeksiyonun amacı genellikle fizik tedavide ilerleme sağlamak için akut ağrıyı azaltmaktır.

Piriformis sendromu için botoks enjeksiyonları

Anestezik/kortikosteroid enjeksiyonları ile tedaviye dirençli inatçı piriformis spazmı için, kas zayıflatıcı bir ajan olan botulinum toksini (örn. Botox®) enjeksiyonu faydalı olabilir. Enjeksiyonun amacı kasın gevşemesine yardımcı olmak ve siyatik sinir üzerindeki baskıyı azaltmaya yardımcı olmaktır.

Her iki enjeksiyonda da amaç, hastanın germe ve fizik tedavi ile ilerlemesine yardımcı olmaktır, böylece enjeksiyonun etkisi sona erdiğinde kas gergin ve rahat kalacaktır.

Piriformis Sendromu için Elektroterapi

Transkütanöz elektriksel sinir stimülasyonu (TENS) ünitesi veya interferansiyel akım stimülatörü (IFC) ile kalçaya elektrik stimülasyonu uygulanması ağrıyı engellemeye ve piriformis sendromuna bağlı kas spazmını azaltmaya yardımcı olabilir.

İnatçı vakalarda, semptomları hafifletmek için piriformis kası kesilebilir, ancak bu nadiren yapılır.