Topuk dikeni yani plantar fasitte kullanılan en yaygın 10 tedavi: Doç.Dr. Hanifi Üçpunar Bursa

Topuk dikeni yani plantar fasitte kullanılan en yaygın 10 tedavi:

Doç.Dr. Hanifi Üçpunar

Bursa

Ayağın topuğundaki ağrının en yaygın nedenlerinden biri plantar fasiittir (Plan-tur Fas-e-I-tis). Plantar fasya, ayağın alt kısmında bulunan ve topuk kemiğini ayak parmaklarına bağlayan kalın bir doku bandıdır. Bu doku bandı tahriş olduğunda ve iltihaplandığında plantar fasiit olarak bilinir.

Çoğu insan, plantar fasiitin bir sonucu olarak ayağın alt kısmında keskin bir bıçaklama ağrısı yaşar. Bu ağrı genellikle günün ilk adımlarında ortaya çıkabilir ve genellikle daha fazla yürüdükçe geçer. Uzun süre ayakta durduktan veya oturduktan sonra da ortaya çıkabilir.

Plantar fasiit, koşucularda veya yorucu aerobik aktivite yapan kişilerde daha yaygındır. Fazla kilolu kişiler ve yeterli destek olmadan ayakkabı giyen kişiler de plantar fasiit ile ilişkili ağrı yaşayabilir.

Neyse ki, hastaların %90'ından fazlası, cerrahi olmayan tedavilerle plantar fasiitten kurtuluyor. Bununla birlikte, tam bir rahatlama elde edilene kadar tedavi haftalar veya aylar alabilir, bu nedenle sabırlı olun ve buna bağlı kalın.

İŞTE EN YAYGIN 10 PLANTAR FASİİT TEDAVİSİ:

Dinlenme – Plantar fasiit ile ilişkili semptomları gidermek için atmanız gereken ilk adım, yaralanmaya neden olabilecek aktiviteleri durdurmaktır. Dinlenmek ve fiziksel aktiviteden birkaç gün ara vermek, enflamasyonu ve ağrıyı azaltmanın anahtarı olabilir.

Soğuk Uygulama – Etkilenen ayağı buzlamak, plantar fasiit semptomlarının bazılarını geçici olarak azaltmaya yardımcı olacaktır. Ani veya aşırı semptom durumlarında özellikle yardımcı olabilir.

Esnetme – Spesifik esneme hareketleri ve egzersizler de semptomları hafifletmeye yardımcı olabilir. Plantar fasyayı güçlendirirken iyileşmeyi ve ağrıyı gidermeyi desteklemeye yardımcı olacak bazı tavsiye edilen hareketler için ayak hastalıkları uzmanınıza danışın.

Masaj - Plantar fasyanın bulunduğu ayak kemerine masaj yapmak genellikle ağrıyı azaltmanın rahatlatıcı ve kolay bir yoludur.

Ayakkabı Tabanlığı - Önerilen ayakkabı ekleri, plantar fasiitten kaynaklanan ağrının giderilmesini desteklerken iyileşme sürecine yardımcı olmak için büyük fayda sağlayabilir. Ayakkabılar genellikle belirli ayak şekliniz için uygun destekten yoksundur ve özel bir ek parça büyük fayda sağlayabilir.

Gece Atelleri – Gece atelleri, ayağın gece boyunca gergin kalmasına yardımcı olur. Bu, ayağın kasılmasını önleyerek durumun semptomlarını azaltmaya yardımcı olur.

Antiinflamatuar İlaçlar – Antiinflamatuvar ilaçlar vücuttaki iltihaplanmayı azaltır. Bu, semptomların geçici olarak giderilmesi için kolay bir tedavidir.

Kortizon Enjeksiyonları – Plantar fasiit ile ilişkili ağrı yukarıdaki tedavilerle hafiflemiyorsa, dikkate alınması gereken başka bir seçenek de kortizon enjeksiyonlarıdır. Kortizon enjeksiyonları iltihabı azaltmaya yardımcı olabilir. Ayak hastalıkları uzmanınız bu tedavi yöntemi için iyi bir aday olup olmadığınızı belirleyebilir.

PRP (Plateletten zengin plazma) Enjeksiyonları – Bu yöntem, hastanın kendi konsantre kan trombositlerinin etkilenen bölgeye enjeksiyonunu içerir. Bu enjeksiyonlar, vücudun daha hızlı iyileşmesini sağlamak için yapılır.

Ameliyat - Bir hastanın plantar fasiit için ameliyat olması nadirdir, ancak diğer tüm önlemler başarılı olmadan alınmışsa, semptomları hafifletmek için olası bir seçenek haline gelebilir. Ayak hastalıkları uzmanınız, durumunuz için hangisinin en iyi olacağını belirlemek için mevcut prosedürleri tartışabilir.

Kemik tümörü Belirtileri

Bursa Ortopedi doktor Yorumları

Bursa Ortopedi doktorları Devlet

Bursa Ortopedi Hastanesi