ANEVRİZMAL KEMİK KİSTİ Bursa

ANEVRİZMAL KEMİK KİSTİ

Benign (iyi huylu) aslında tümör kabul edilmeyen kemik içinde kistik (içi sıvı dolu) yapı oluşturan kemik lezyonudur. Lokal yani bulunduğu bölgede destrüktif yani kemiği yıkan veya kemik korteksini genişletip zayıflatan bir lezyondur. Multipl yani birden fazla  kaviteler oluşturabilir. Bu kaviteler (boşluklar) birbirleriyle kemik katmanlar (septasyon) ile ayrılır.  Basit kemik kistinde olduğu gibi sıklıkla büyüme evresini tamamlamamış 20 yaş altındaki çocuklarda görülür. Hem kol kemiklerinde hem de bacak kemiklerinde görülebilir. Kemiklerin kanlanmasının fazla olduğu ekleme yakın ve geniş kısımları olan metafizer bölgeyi etkiler. Hastalar diğer kemik kistlerinde olduğu  ağrı, şişlik ya da patolojik kırık (kiste ikincil gelişen) ile başvurabilir. Hastalar röntgen ve MRI (sıvı sıvı seviyesi çok tipiktir) ile büyük oranda tanı alabilir. Ayrıca omurga kemiklerinde tutulum olursa hastalarda nörolojik semptomlar izlenebilir. Ek olarak bu tümörlerde en önemli konu başka tümörlerle birliktelik gösterebilir. Sekonder gelişebilir. Bunlar arasında dev hücreli tümör, kondroblastom, fibröz displazi, kondromiksoid fibrom, NOF gibi iyi huylu tümörler olduğu gibi kemiğin kötü huylu tümörleri yani sarkomlara ikincil gelişebilir. Bu anlamda hem hastanın klinik hikayesi ve görüntülemelerinin iyice incelenmesi ve hastanın takiplerine uyması gereklidir. Tanı koyulduktan sonra takip ve gerekirse müdehale gerekir. Prognozu yani doğal seyri iyi bir tümördür.

High magnification micrograph of an aneurysmal bone cyst

File:Cisti aneurismatica.jpg

Kemik tümörü Belirtileri, Bacakta iyi huylu tümör tedavisi, Kemik kanseri olanların Yorumları, Kalçada kitle Belirtileri, Bacak tümörü Öldürür mu, Kemik tümörü Ameliyatı iyileşme süresi, Bacakta iyi huylu tümör belirtileri, Kemik kanseri ağrısı Nasıl olur, Bursa’da en iyi ortopedi doktoru, Bursa Ortopedi doktor Yorumları, Bursa Ortopedi doktorları Devlet, Bursa Ortopedi Hastanesi, Bursa Ortopedi profesörleri, Bursa nöbetçi Ortopedi Doktoru, Bursa Devlet Hastanesi en iyi Ortopedi doktoru, bursa şehir Hastanesi’nde en iyi ortopedi doktorları