Büyüme Çağındaki Çocukların Kemik Tümörlerinde Rekonstrüksiyon Yöntemleri Bursa

Büyüme Çağındaki Çocukların Kemik Tümörlerinde Rekonstrüksiyon Yöntemleri

Fonksiyon Koruyucu Cerrahiler

Vücudun ilk tümörün geliştiği kısmına birincil bölge denir. Vücudun yayıldığı herhangi bir kısmına metastatik alanlar denir. Birincil tümörü ve bazen daha küçük tümörleri çıkarmak için cerrahi kullanılır. Tümörün geri dönmesini yani nüksünü önlemek için tamamen çıkarılması gerekir ve ayrıca tümör kendisini çevreleyen sağlıklı kas ve eklem doku sınırıyla beraber çıkarılır. Cerrahlar kemik, eklem veya yumuşak doku bölgesini yeniden yapılandırabilir. Bu yapılandırma işine genel olarak rekonstrüksiyon denir. Damarlı kemik transferi, kemik uzatma (Bone Transport), başka insandan alınan kemik greftleri, yapay eklemler veya bunların bir kombinasyonunu en yaygın rekonstrüksiyon tekniklerdir. Amaç, hastanın normal günlük aktivitelerini yapabilmesi için vücut kısmını eski haline getirmektir. Rekonstrüktif cerrahi ile restore edilebilecek fonksiyon miktarı, tüm tümörü çıkarmaya devam ederken ne kadar kas ve eklem dokusunun korunabileceğine bağlıdır. Ameliyat yerine bağlı olarak, hastanın yeniden yapılandırılmış uzuv üzerine ağırlık vermeyi sınırlaması gerekebilir. Günlük aktivitelere dönmek için fizik tedavi ile devam eden rehabilitasyon gereklidir. Fizyoterapist, hareket aralığını korumaya ve gücü geri kazanmaya yardımcı olacak egzersizler sağlayabilir. Yorucu veya atletik faaliyetler rekonstrüksiyon üzerinde çok fazla strese veya yıpranmaya neden olabilir, ancak bazen bazı hastalar yine de bu faaliyetleri gerçekleştirmeye çalışır. Ancak çoğu hasta, çıkarılan kas ve eklem dokusu miktarı nedeniyle bu tür aktiviteleri yapmada zorlanacaktır. Bazı hastalar, yaşamlarının geri kalanında uzuv işlevini sürdürebilmek için daha fazla operasyona ihtiyaç duyabilir. Büyüyen bir çocukta kemiğin yeniden yapılandırılması özel bir zorluktur. Çocuk büyüdükçe, yeniden yapılandırılmış kemiği uzatmak için birden fazla prosedür gerekir. Ameliyatla ilişkili riskleri ve komplikasyonları göz önünde bulundurmak önemlidir. Enfeksiyonlar, yapay eklem ile ilgili sorunlar ve yara iyileşmesi en sık görülen endişelerdir. Tümör cerrahisinin temel amacı, tümörü tamamen çıkarmak ve geri dönmesini engellemektir; yeniden yapılandırma konuları önemli olmakla birlikte yine de ikincil bir hedeftir.

Kemik tümörü Belirtileri, Bacakta iyi huylu tümör tedavisi, Kemik kanseri olanların Yorumları, Kalçada kitle Belirtileri, Bacak tümörü Öldürür mu, Kemik tümörü Ameliyatı iyileşme süresi, Bacakta iyi huylu tümör belirtileri, Kemik kanseri ağrısı Nasıl olur, Bursa’da en iyi ortopedi doktoru, Bursa Ortopedi doktor Yorumları, Bursa Ortopedi doktorları Devlet, Bursa Ortopedi Hastanesi, Bursa Ortopedi profesörleri, Bursa nöbetçi Ortopedi Doktoru, Bursa Devlet Hastanesi en iyi Ortopedi doktoru, bursa şehir Hastanesi’nde en iyi ortopedi doktorları