Biyopsi Nedir? Biyopsi Nasıl Alınır

Patoloji Örneği Nasıl Alınır

Biyopsi Nedir Nasıl Alınır

Patoloji Numunesi Nasıl Gönderilir

Biyopsi, mikroskop altında incelenebilmesi için küçük bir vücut dokusu örneğinin alınmasını içeren tıbbi bir prosedürdür.

Doku örneği deri, organlar ve diğer yapılar dahil olmak üzere vücudunuzun hemen her yerinden alınabilir.

Biyopsi terimi genellikle hem örnek alma işlemini hem de doku örneğinin kendisini ifade etmek için kullanılır.

Biyopsi ne zaman gerekli olabilir

Biyopsi anormallikleri araştırmak için kullanılabilir, bunlar şunlar olabilir:

Fonksiyonel - böbrek veya karaciğer sorunları gibi, kan tahlileri bozuk çıktığında, organlardaki işlev bozukluğunun sebebini anlamak için.

Yapısal - belirli bir organda şişme gibi, lezyon oluşması gibi durumlarda

Doku örneği mikroskop altında incelendiğinde, belirli bir durumun teşhis edilmesine yardımcı olabilecek anormal hücreler tespit edilebilir.

Bir hastalık zaten teşhis edilmişse, biyopsi hastalığın şiddetini (iltihaplanma derecesi gibi) ve derecesini (kanserin agresifliği gibi) değerlendirmek için de kullanılabilir.

Bu bilgiler, en uygun tedaviye karar verirken ve bir kişinin belirli bir tedavi türüne ne kadar iyi yanıt verdiğini değerlendirirken çok yararlı olabilir.

Ayrıca bir kişinin genel prognozunu (hastalık seyrini) belirlemeye yardımcı olmak için de yararlı olabilir.

Biyopsinin yararlı olabileceği durumlara örnek olarak şunlar verilebilir:

Kanser şüphesi olduğunda veya kanser tiplemesini yapmak gerektiğinde

Karaciğer (hepatit) veya böbrek (nefrit) gibi iltihaplar

Lenf düğümlerinde olduğu gibi enfeksiyon - örneğin, tüberküloz

Çeşitli cilt rahatsızlıkları, cilt üzerinde bulunan benleri büyümesi veya renk değişikliği durumunda

Cildinizdeki veya vücudunuzdaki bir yumru veya büyümenin kanserli (kötü huylu) veya kanserli olmayan (iyi huylu) olup olmadığını yalnızca klinik muayene ile söylemek genellikle mümkün değildir, bu nedenle genellikle biyopsi yapılması gerekir.

Biyopsi türleri

Çok çeşitli sağlık koşullarının belirlenmesine yardımcı olmak için kullanılabilecek çeşitli biyopsi türleri vardır.

Farklı biyopsi türleri şunları içerir:

punch biyopsi - özel bir aletle ciltte küçük bir delik açılarak bir cilt rahatsızlığının araştırılması için cilt örneği alınır

iğne biyopsisi - X-ışını, ultrason, CT taraması veya MRI taraması ile yönlendirilen özel bir içi boş iğne, bir organdan veya deri altındaki dokudan doku almak için kullanılır

endoskopik biyopsi - gastroskopi sırasında mideden doku çıkarmak için bir endoskop kullanılır

eksizyon biyopsisi - dokunun daha büyük bir bölümünü çıkarmak için ameliyat kullanılır

perioperatif biyopsi yani ameliyat sırasında örnek almak- onay verildiği takdirde, ameliyat sırasında perioperatif biyopsi yapılabilir; belirli durumlarda, ameliyata veya daha ileri tedaviye rehberlik etmek için numune hemen test edilebilir.

Biyopsinin nasıl yapılacağı doku örneğinin nereden alınacağına bağlıdır.

İşlemden önce, BT veya MRI taraması genellikle bu karara yardımcı olmak için bir rehber olarak kullanılır.

Doku örneği alındıktan sonra, sorunun niteliğini belirlemeye yardımcı olmak için mikroskop altında incelenecektir. Bu genellikle kesin bir teşhis konulabileceği anlamına gelir. Patolojik inceleme en güçlü tanı yöntemidir.

Doku mikroskop altında incelendiğinde kullanılan boyaların ve testlerin türü, araştırılan tıbbi duruma bağlı olacaktır.

İyileşme

Biyopsilerin çoğu yalnızca lokal anestezi gerektirecektir, bu da gece boyunca hastanede kalmanız gerekmeyeceği anlamına gelir.

Ancak işlem genel anestezi altında yapıldığında genellikle bir gece kalmak gerekir.

Çoğu biyopsi türü, anestezi işe yaramaya başladığında ağrısızdır, ancak bu, örneğin alındığı yere bağlıdır.

Doktorunuzun veya cerrahınızın tavsiyesi üzerine ağrı kesicilerle tedavi edilebilecek hafif bir ağrı hissedebilirsiniz.

Bazı biyopsi türleri birkaç saat hastanede kalmayı gerektirebilir.

Çıkmadan önce dikiş atılması veya pansuman yapılması gerekebilir.

Biyopsi veya patoloji sonuçlarınızı ne zaman alacaksınız, yapmanız gereken sorumuluklarınız var mı?

Biyopsi sonuçlarını ne kadar çabuk alacağınız, vakanızın aciliyetine ve yerel hastanenizin politikasına bağlı olacaktır.

Sonuçlar genellikle birkaç gün içinde alınabilir. Ancak bunu tahmin etmek zordur, çünkü örneğin ilk doku incelemesinden sonra başka testler gerekebilir.

Bazen başka bir uzman görüşü almak için mikroskop slaytlarını göndermek gerekebilir. Buna ikinci görüş denir. Özellikle kas ve kemik tümörleri akciğer gibi yaygın tümörlere nazaran sık görülmez. Özellikle yaygın olmayan tümörlerde ikinci görüş almak önemli olacaktır.

Ameliyat sırasında biyopsi yapılırsa, bazı durumlarda dondurulmuş kesit olarak bilinen farklı bir işleme yöntemi kullanılabilir. Bu, cerrahın tedavi devam ederken tedaviyi yönlendirmeye yardımcı olmak için kullanılabilecek bir ön sonuç almasını sağlar.

Biyopsi bazen kesin değildir, yani kesin bir sonuç vermemiştir. Kapalı yöntemle alınan biyopsilerde yeterli doku alınamazsa, biyopsi şüpheli dokunun ölü kısmından alınırsa biyopsi tekrarı yapılabilir. Bu doğal bir süreçtir. Hastalarımızın sabırlı olup böyle bir durum olduğunda ikinci biyopsi için hemen kendi doktoruyla işbirliği yapması gerekmektedir. Bu durumda, biyopsinin tekrarlanması gerekebilir veya tanınızı doğrulamak için başka testler gerekebilir.

Kemik tümörü Belirtileri, Bacakta iyi huylu tümör tedavisi, Kemik kanseri olanların Yorumları, Kalçada kitle Belirtileri, Bacak tümörü Öldürür mu, Kemik tümörü Ameliyatı iyileşme süresi, Bacakta iyi huylu tümör belirtileri, Kemik kanseri ağrısı Nasıl olur, Bursa’da en iyi ortopedi doktoru, Bursa Ortopedi doktor Yorumları, Bursa Ortopedi doktorları Devlet, Bursa Ortopedi Hastanesi, Bursa Ortopedi profesörleri, Bursa nöbetçi Ortopedi Doktoru, Bursa Devlet Hastanesi en iyi Ortopedi doktoru, bursa şehir Hastanesi’nde en iyi ortopedi doktorları