Epigenetik Skolyoz Diyeti nedir? Bursa

Epigenetik  Skolyoz Diyeti nedir?

*“Epigenetik, biyolojide, DNA dizisindeki değişikliklerden kaynaklanmayan ama aynı zamanda ırsi olan gen ifadesi değişikliklerini inceleyen bilim dalıdır.”

Skolyoz ortopedik bir hastalık olarak kabul edilir ancak skolyoz hastalarının %80’inde sebep bilinmemektedir. Bu yüzden bu hastalığa sadece ortopedik deformite gözüyle bakıp tedavi etmek bizi başarısızlığa götürebilir. Yani başarılı skolyoz tedavisi için tedavisinin önceden belirlenmiş genetiğe değil epigenetik faktörlere bağlı olduğunu anlaşılmaktadır.

*Örneğin biz bilimsel olarak biliyoruz ki skolyoz eğriliğin ilerlemesini küçük yaş, osteopeni ve osteoporoz artırmaktadır.

Vit B2 gibi diğer vitamin eksikliklerin de hastalığın epigenetik tetikleyicileri olduğu düşünülmektedir. Skolyoz tedavisinde diyet ve doğal takviye, yaşınıza bakılmaksızın ister ortopedik tedavi görüyor olun isterseniz sadece takipde olun skolyoz ilerleme riskinizi etkili bir şekilde azaltabilir. Bir Epigenetik Diyet planı, bir ergenin ergenlik döneminde ilerleme riskini azaltabilir, ammenore ve osteopeni gibi durumları iyileştirebilir.

Kemik yoğunluğunu etkileyen faktörler karmaşık olabilir, bu nedenle, doktorunuzun skolyoz ilerleme riskinizi ve tek başına korse tedavisinin başarılı olma olasılığını belirlemesine yardımcı olması için temel Biyo Belirteçleri ölçen kapsamlı bir değerlendirme istenmelidir.

Epigenetik Diyet ve Takviye

Skolyoz, çevreden güçlü bir şekilde etkilenen genetik bir hastalıktır. Tarihsel olarak skolyozun ortopedik tedavisi cerrahi dışında başarılı olmamıştır. Son 10 yılda Epigenetik alanı ortaya çıktı. Epigenetik, genlerin çevre ile nasıl etkileşime girdiği ve çevrenin gerçek gen kodunu değiştirmeden gen ifademizi nasıl değiştirebileceğinin incelenmesidir. Diyetin genler üzerinde güçlü bir epigenetik etkisi olduğu gösterilmiştir. Spesifik besinlerin ve diyetlerin hastalığın tersine çevrilmesine yardımcı olduğu gösterilmiştir. Skolyoz hastaları, skolyozun ilerleme riskini en aza indirmek için bir araç olarak epigenetik bir diyet kullanabilir.

Düşük D Vitamini

Düşük D Vitamininiz varsa, skolyoz ilerlemesi riskiniz artar. Kan şekeri düzensizliği, asidik ortamlar veya düşük seviyeli iltihaplanma varlığında, tek başına D Vitamini takviyesi, D Vitamini Düzeylerinizi önemli ölçüde iyileştirmeyebilir.

Bağırsak Dengesizlikleri

Bağırsak disfonksiyonu ile ilişkili zayıf besin emilimi ve yetersiz beslenme, skolyoz ilerlemesini durduran koruyucu genleri etkili bir şekilde baskılayabilir. Emilim anormalliklerinin belirtileri görüldüğünde, sindirim enzimleri, takviyeler ve diyet değişiklikleri bu durumlarla ilişkili riski en aza indirebilir.

Düşük Kemik Yoğunluğu ve Testi

Yaş, Osteoporoz ve Osteopeni için düşük kemik yoğunluğu, Skolyoz ilerlemesi için bilinen risk faktörleridir. Dexa Taramaları, kalça ve bel omurgasındaki kemiklerin mineralizasyonunu gösteren düşük dozlu röntgenlerdir. Çoğu doktor, ergenlerde osteoporoz oluşabileceğinin farkında değildir ve bu nedenle skolyoz hastalarına nadiren kemik yoğunluğu testi yaptırır. Ayrıca, teknisyenler tipik olarak skolyotik bir omurgayı değerlendirmek için eğitilmemiştir ve genellikle zayıf teknik nedeniyle çarpık sonuçlara sahip olacaktır. Ayrıca skolyoz eğriliğinin bir sonucu olarak asimetrik yük profilleri nedeniyle her kalçayı ayrı ayrı değerlendirmeye ihtiyaç vardır.

Kemik Devri için biyobelirteç testi

Alkalin Fosfataz ve Osteokalsin, kemiği ne kadar hızlı yeniden şekillendirdiğinizi belirlemek için değerlendirdiğimiz biyobelirteçlerdir.

Metabolik Faktörler

Enflamatuar biyobelirteçler, diyet, egzersiz ve takviye ile iyileştirilebilecek risk faktörlerini belirlemeye yardımcı olabilecek rutin kan testlerinde bulunur.

Hormon Dengesi

DHEA, Estradiol ve D Vitamini kemik yoğunluğunu etkileyen hormonlardır. Skolyozlu kadın hastaların daha düşük Estradiaol (östrojen) seviyelerine ve daha yüksek testosteron seviyelerine sahip oldukları gösterilmiştir. Skolyozda sık görülen hormon dengesizliklerinin etkilerini azaltmak için takviyeler ve Diyet değişiklikleri yapılabilir.

Nörolojik Risk Faktörleri

Stres Hormonları Otonom sinir sisteminin etkisi altındaki habercilerdir. Bu hormonlar her yerde bulunduğundan ve kan testleri ile izlenmesi zor olduğundan, normalden yüksek kortizol (stres hormonları) seviyeleri ile ilişkili nörolojik dengesizlikleri test ediyoruz.

Bursa Skolyoz Doktorları, Bursa'da en iyi Skolyoz doktoru, Bursa Skolyoz Fizik tedavi, Bursa Skolyoz Tedavisi, Bursa Şehir Hastanesi Skolyoz Doktorları

Bursa Skolyoz Korsesi, Schroth egzersizleri Bursa, En iyi Skolyoz Doktorları, Bursa'da en iyi ortopedi doktoru, Bursa Ortopedi doktor Yorumları, Bursa Ortopedi doktorları Devlet, Bursa Ortopedi Hastanesi, Bursa Ortopedi profesörleri, Bursa nöbetçi Ortopedi Doktoru, Bursa Devlet Hastanesi en iyi Ortopedi doktoru, bursa şehir hastanesi'nde en iyi ortopedi doktorları, Bursa Skolyoz Doktorları, Bursa'da en iyi skolyoz  doktoru, Bursa Skolyoz Fizik tedavi, Bursa Skolyoz Tedavisi, Bursa Şehir Hastanesi Skolyoz Doktorları, Bursa skolyoz  Korsesi, Schroth egzersizleri Bursa, En iyi Skolyoz Doktorları