Skolyoz için Fizik Tedavi Schroth Egzersizleri Schroth Metodu Schroth Yöntemi Bursa

Skolyoz için Fizik Tedavi

Schroth Egzersizleri - Schroth Metodu - Schroth Yöntemi

Skolyoz tedavisine yönelik bu yaklaşım Katharina Schroth tarafından geliştirilmiş ve kızı Christa tarafından daha da yaygınlaştırılmıştır. 1800'lü yılların sonunda Almanya'da doğan Katharina Schroth'un skolyozu başarısız bir şekilde tedavi edilmiştir. Skolyozunu yönetmek için kendi nefes tekniğini ve egzersizlerini geliştirmiştir. O ve kızı bir klinik açmışlardır ve bu klinikte 150'den fazla hastayı tedavi etmişlerdir.

·      Schroth Yöntemi, skolyoz tedavisine yönelik bir fizik tedavi yaklaşımıdır.

·      Her hastanın omurga eğriliğine göre uyarlanmış egzersizlere dayanır.

·      Başka ifadeyle  schroth egzersizlerinde hastaya özel egzersizler öğretilir.

·      Skolyoz spesifik veya skolyoza özel egzersizler içinde yer alır.

Schroth Egzersizleri skolyoz tedavisinde muhtemelen dünyada en çok kabul edilen ve uygulanan rehabilitasyon yöntemidir. Ayrı olarak uygulanabildiği gibi korse içinde de yapılabilir. Korse kullanan birisi korsesini çıkarıp bu egzersizleri yapabilir. Kendi pratiğimde egzersiz zamanını korse süresinden saymaktayım ve hastalarıma izin vermekteyim.

Başarılı bir Schroth egzersizinin kriteri kesinlikle Cobb açısının yani skolyoz derecesinin azalması ile değerlendirilemez. Skolyoz üç boyutlu deformitedir. Skolyoz açınız değişmese dahi duruşunuzda, kozmetik görünümde çok iyi ilerlemeler sağlanabilir. Özellikle vücut dengesinin sağlanması çok daha önemlidir.

Eğriliğin düzeltilmesinin yanı sıra, bir Schroth programından beklenen iyileşmeler;

à      İyileştirilmiş duruş

à      Geliştirilmiş karın kasları stabilitesi ve gücü

à      Daha kolay nefes alma

à      Daha az ağrı

à      Geliştirilmiş genel hareket düzeni ve fonksiyonu

à      Daha iyi öz yönetim ve omurga anlayışı - farkındalığı

à      Daha iyi pelvis hizalaması – kalça dengesi

Schroth Metodu, eğriliğin ilerlemesini durdurmak ve yaşam kalitesini artırmak için tasarlanmış egzersizler içeren bir fizik tedavi şeklidir. Amaçlar ameliyatı engellemek, ağrıyı azaltmaktır.

Schroth Egzersizlerindeki Amaç: Eğri omurgayı daha doğal bir pozisyona döndürmek için her hastaya özel egzersizler kullanır. Schroth egzersizlerinin amacı, omurgayı üç boyutlu bir düzlemde döndürmek, uzatmak ve stabilize etmektir.

Skolyoz karmaşık bir durumdur. Arkadan bakıldığında C veya S şeklinde yana doğru bir eğrilik gibi görünür. Ancak çıplak gözle göremediğiniz şey, omurgadaki omurların bir eğri oluştururken nasıl döndükleridir. Omurlar arasındaki boşluklar da bazı bölgelerde sıkışabilir ve diğerlerinde gerilebilir. Bu nedenle skolyoz için fizik tedavi, eğriliği tüm açılardan ele almak için 3 boyutlu bir yaklaşım gerektirir.

Skolyozda omurga rotasyonu her insanda farklıdır. Schroth egzersizleri benzersiz omurga eğriliğinize göre uyarlanmıştır. Egzersizler ayakta dururken, otururken veya yatarken yapılabilir. Skolyozun düzeltilmesine yardımcı olmak için terapi topları, direkler ve Schroth barları gibi aksesuarlar da kullanılabilir.

Hastalara egzersiz eğitimi bireysel olarak Schroth yöntemi için eğitim almış ve sertifikasyonu olan fizyoterapist tarafından verilmelidir. Bu konularda hem ülkemizde hem de Avrupa’daki skolyoz okullarında kurslar düzenlenip sertifika verilmektedir.

Schroth Yönteminin hedefleri şunlardır

·      Duruşunuzun daha fazla farkında olmanızı sağlamak

o   Duruşunuzun Farkında Olun

Katharina Schroth orijinal uygulamasında büyük ölçüde aynalara güveniyordu. Aynalar, hastalarının duruşları hakkında farkındalık geliştirmelerine yardımcı oldu. Omurganızın pozisyonunun farkında olmak, onu düzeltmenin ilk adımıdır. Postüral farkındalık özellikle günlük yaşam aktiviteleri söz konusu olduğunda önemlidir. Skolyozunuz varsa, onu daha da kötüleştirebilecek pozisyonlara karşı her zaman dikkatli olmanız gerekecektir.

·      Kas gücünü ve dayanıklılığını artırarak duruşunuzu (kas simetrisi) düzeltmeye yardımcı olur

o   Omurganızın eğriliğindeki değişiklikler sırtınızdaki kasları da etkiler. Sırtın bir tarafındaki kaslar zayıflayabilir ve eriyebilir. Diğer tarafta ise kaslar aşırı çalışabilir ve öne çıkabilir. Schroth egzersizleri, kas simetrisini sağlamayı amaçlayarak her iki sorunu da ele almak üzere tasarlanmıştır.

·      Solunum kalitesini iyileştirir ve akciğer kapasitesini artırır

o   Nefes almak Schroth Metodunun önemli bir parçasıdır. Yöntem, rotasyonel açısal nefes alma adı verilen özel bir nefes alma tekniği kullanır. Buradaki fikir, göğüs kafesini ve çevresindeki yumuşak dokuyu yeniden şekillendirmeye yardımcı olmak için omurgayı nefesle döndürmektir.

·      Omurga eğriliğinden kaynaklanan kas dengesizliklerine bağlı eklem ağrılarını azaltır

Schroth egzersizleri korse kullanmanın yerine geçmez, korse kullanmaya engel oluşturmaz. Korse içinde duruşunuza yardımcı olur. Korse tedavisinin etkisi artırır. Hatta korse tedavisine uyumu artırabilir.

Schroth egzersizleri ve korse kombine kullanımı çok etkili bir tedavidir. Örneğin korseden alacağınız etki ve egzersizlerden alacağınız etki benzetmek gerekirse; 1+1 = 2 şeklinde değil 1+1 =4 şeklindedir.

Skolyoz için Schroth egzersiz programı nasıldır? Schroth egzersizleri için yaş sınırı var mıdır?

Her seans tipik olarak yaklaşık 45 dakika sürer ve ilk seans 60 dakikaya yakındır.

Bir Schroth programının uzunluğu değişebilir, ancak tipik olarak 12 haftaya kadar haftada bir veya iki seanstan oluşur.

Yaklaşık 10 seansta çocuk eğitilirse seansların sayısı ve aralığı azaltılabilir.

Özellikle küçük çocukların öğrenme kapasitesi düşünüldüğünde bu süreç uzayabilir.

Schroth egzersizlerine başlama en erken yaşlar 6-7 civarındadır. Ama 10 yaşından sonra etkinliğin daha iyi olduğu kişisel gözlemler sonucunda ortaya konmuştur.

Schroth egzersizleri için bir yaş sınırı var mıdır? Kesinlikle yoktur. Hatta yetişkinlerde daha iyi sonuç alınabilir. Schroth egzersizleri çocuklarda hemen her zaman eğrilik için yapılırken yetişkinlerde hem eğrilik hem de ağrı için yapılır. Ağrısı azalan yetişkin hastanın motivasyonu çok fazladır ve hayat kalitesinde çok iyi iyileşmeler elde edilir.

Skolyoz için Schroth egzersizleri nelerdir?

Fizyoterapistiniz aşağıdaki egzersizlerle size yardımcı olacaktır:

·      Vücudunuzu ayakta durma, oturma ve yatma pozisyonlarında tutma

·      Duvar merdiveni, direkler, egzersiz bantları ve terapi topları gibi aksesuarlarla çalışma

·      Nefes egzersizleri yapmak

·      Duruş düzeltme tekniklerini öğrenme

Schroth egzersizleri skolyoz tedavisine nasıl yardımcı olur?

Schroth Metodu size duruşunuzu doğal bir şekilde nasıl hizalayacağınızı öğretir ve omurganızı destekleyen kasları güçlendirmenize yardımcı olur, böylece en iyi şekilde çalışabilirsiniz.

Schroth fizik tedavi programımızı tamamladıktan sonra, öğrendiğiniz beceriler, egzersizler ve pozisyonlar bir alışkanlık gibi hissetmeli ve günlük yaşamınızın doğal bir parçası haline gelmelidir.

Bu yüzen bu egzersizlere başlarken vakit ve maliyet endişeniz beklediğinizden daha az olacaktır. Çocuğunuz postür eğitimlerini tamamladığında, kendi vücudunu tanıdığında ve vücudunu düzeltmeyi öğrendiğinde fizyoterapi seansları sizin de tercihinize ve ihtiyacınıza bağlı olmakla beraber giderek azalacaktır.

Schroth terapisinin amacı, ameliyattan kaçınmanıza, fiziksel aktivitelere katılmanıza ve skolyozla normal bir hayat yaşamanıza yardımcı olmaktır.

Bursa Skolyoz Doktorları, Bursa'da en iyi Skolyoz doktoru, Bursa Skolyoz Fizik tedavi, Bursa Skolyoz Tedavisi, Bursa Şehir Hastanesi Skolyoz Doktorları

Bursa Skolyoz Korsesi, Schroth egzersizleri Bursa, En iyi Skolyoz Doktorları, Bursa'da en iyi ortopedi doktoru, Bursa Ortopedi doktor Yorumları, Bursa Ortopedi doktorları Devlet, Bursa Ortopedi Hastanesi, Bursa Ortopedi profesörleri, Bursa nöbetçi Ortopedi Doktoru, Bursa Devlet Hastanesi en iyi Ortopedi doktoru, bursa şehir hastanesi'nde en iyi ortopedi doktorları, Bursa Skolyoz Doktorları, Bursa'da en iyi skolyoz  doktoru, Bursa Skolyoz Fizik tedavi, Bursa Skolyoz Tedavisi, Bursa Şehir Hastanesi Skolyoz Doktorları, Bursa skolyoz  Korsesi, Schroth egzersizleri Bursa, En iyi Skolyoz Doktorları