Spor ve Skolyoz Hangi Sporları Yapmak Güvenlidir? Bursa

Spor ve Skolyoz — Hangi Sporları Yapmak Güvenlidir?

Çocuğunuzun skolyoz tanısı alması sizin ve çocuğunuzun üzerinde stress faktörü olabilir. Bu neden çocuğunuzu gereksiz olarak korur ve istemeden kısıtlayıcı olabilirsiniz. Bu durumu  en sık gördüğümüz alan bu çocukların spor yapmasına engel olunması hatta bunun için rapor talep edilmesidir. Biz artık biliyoruz ki bazı besin tedavilerinin ve sporun skolyozu olumlu yönde etkileyebilir. Hem çocuğunuzu hem kendinizi lütfen korse, skolyoz egzersizleri ile sınırlayıp stresinizi artırmayın. Ayrıntılarını yazacağım şekilde skolyozu olanlar çocuklar bir çok sporu güvenli şekilde yapabilir.

Günlük hayatımızda aktif olmak hem sağlıklı bireyler için hem de skolyozu olan çocuklar için bir zorunluluktur.  Egzersizler, herhangi tedavi planının başarılı olması için çok önemlidir.

"Karın kaslarımı ve sırt kaslarımı güçlü tutarsam, skolyoz beni gerçekten rahatsız etmiyor" diyor. "Yani çok çalıştığım sürece bunun için endişelenmeme gerek yok."

20 yaşında, 100 metre koşusunu sadece 9,72 saniyede koşarak  dünya rekoru kırdı. Ertesi yıl kendi rekorunu yeniledi ve dokuz Olimpiyat altın madalyasından ilkini kazandı. Şimdi, on yıl sonra, Usain Bolt şimdiye kadarki en hızlı koşucu olarak kabul ediliyor.

S şeklinde bir omurgaya sahip olması, onu dünyanın en hızlı koşucusu olmaktan alıkoymadı. Skolyoz, kariyerinin başlarında onu yaralanmalara daha yatkın hale getirse de, o zamandan beri durumunu yönetme konusunda çok başarılıydı.

Olimpiyat madalyası kazanan tek skolyozlu sporcu o değil. Yüzücü Natalie Coughlin, bazen sırt kaslarının kilitlenmesine neden olan 27 derecelik skolyoz eğriliğine rağmen 2008 Pekin Olimpiyatları'nda altı madalya kazandı. Bunu başarmasındaki anahtar rolün, kaslarını sağlıklı tutmak olduğunu belirten sporcu yüzerken yaptığı tüm vücut egzersizlerinin, skolyozunu yönetmesine yardımcı olduğunu belirtiyor.

Birçok farklı spor dalından sporcular, omurga eğrilerine rağmen inanılmaz başarılar elde edebiliyorlar. Sporcular sağlıklarını korumak için çalışırken vücutlarına daha fazla dikkat ediyor. Skolyozlu çocuklar için spor, kas-iskelet sisteminin ihtiyaçlarını anlamak ve skolyozun yaşamları üzerindeki etkisini nasıl en aza indireceklerini anlamak için dış dünyaya açılan bir kapı olabilir - tabii ki doktorlarının önerileri dahilinde kalmak şartıyla.

Spor ve skolyoz sıklıkla el ele gider. Pek çok ebeveyn, skolyozlu çocukların atletizme katılmasına izin verme konusunda endişelerini dile getirirken, başarılı bir tedavi planı için egzersiz çok önemlidir.

Spor Yapmak:

Omurgayı destekleyen karın ve pelvis kaslarını güçlendirir.

Vücudu çevik tutar ve sertliği önler, yani esnekliği korur

Genel sağlığı destekler ve benlik saygısını artırır

Spesifik egzersizler, skolyoz ilerlemesini bile durdurabilir ve omurganın duruşunu düzeltmek için beyni yeniden eğiterek eğriliğin azaltılmasına yardımcı olabilir.

Skolyoz İçin En İyi Sporlar

Skolyozlu çocuklar için spor genellikle güvenlidir - omurgaya aşırı baskı uygulayan aktiviteleri sınırlama konusunda dikkatli oldukları sürece.

Bazı egzersizler özellikle faydalıdır.

Örneğin, Wisconsin Çocuk Hastanesi, "vücudun her iki tarafını da kullanmayı gerektiren sporlar ve egzersizler, tüm vücudu güçlü tutmak için özellikle önemlidir" diyor. Genel olarak, omurgayı sarsmayan düşük etkili aktiviteler en güvenlisidir ve genellikle dayanıklılık antrenmanı yerine seri antrenman - kısa süreli, yüksek yoğunluklu egzersiz - önerilir.

Ek olarak, klinik testler ve müteakip besin terapileri çocuğunuzun skolyoz durumunu olumlu yönde etkileyebilir. Araştırmalar, skolyozlu kişilerde bulunan belirli genetik varyantların olduğunu göstermiştir.

Yüzme

Yüzme harika bir egzersizdir ve skolyozunuz varsa yıllardır tavsiye edilmektedir. Ağırlık kaldırmadan omurgayı güçlendirmeye yardımcı olduğu için enel olarak her hastaya önerilir. Aynı zamanda, diğer tüm sporlardan daha fazla vücut kasnı kullanır ayrıca daha dengeli ve simetrik bir şekilde ullanılmasını sağlar. Ancak rekabetçi yüzme yani profesyonel olarak yarışan çocuklarda dikkatli olmak gerekmektedir.  Yine her gün saatlerce yüzmek, torasik omurganın düzleşmesine neden olabilir ve bu da eğrinin ilerlemesine sebep olabilir.

Bisiklet sürmek

Bisiklete binme, skolyoz eğrilerini ağırlaştırmadan harika bir kardiyovasküler egzersiz sağlayan başka bir düşük temaslı spordur. Bununla birlikte, şiddetli ve sık sarsma omurgayı ağrı yapabileceğinden arazi bisikleti kullanma süresinin sınırlı olması önemlidir.

Futbol

Futbol özellikle orta sırtta eğriliği olan genç sporcular için faydalı olabilir. Karın kaslarının güçlendirilmesi, torasik skolyozda meydana gelen düzleşmeye karşı koyan torasik omurganın doğal eğriliğinin korunmasına yardımcı olur.

Kayak

Kayak tipi aktiviteler genellikle skolyoz hastaları için tavsiye edilir, çünkü omurlara gelen şoku en aza indirirler. Özellikle kros kayağı aynı zamanda vücudun her iki tarafını da çalıştırarak güçlü ve dengeli bir omurgayı desteklemeye yardımcı olur.

Kuvvet antrenmanı

Güçlü kaslar omurgayı daha iyi destekleyebildiğinden, omurga sorunları olan herkes için güçlü kaslara sahip olmak önemlidir. Ancak bunun doğru şekilde yapıldığından emin olmak çok önemlidir. Baş üzerinde ağırlık kaldırmaktan, tekrar tekrar çömelmekten ve ağırlık kaldırmaktan kaçınmak önerilmektedir.

Yoga

Yoga, skolyozu olan bir yetişkin için faydalı olabilir. Çocuklar için kendi pratiğimde önermiyorum. Aslında, skolyoz tipinize bağlı olarak, omurganızın çok fazla uzamasına neden olan yoga pozlarından kaçınmalısınız. Çünkü bu durum dengesiz bir uzama ve kas zayıflığına sebep olabilir.

Germe

Esneklik eğitimi, skolyoz için yapabileceğiniz en önemli şeylerden biridir. Düzenli esneme gerginliği azaltır ve hareket açıklığının geri kazanılmasına yardımcı olur; stratejik olarak yapılırsa, omurganın eğriliğini önlemeye yardımcı olabilir. Sadece hangi esnemelerin skolyoz için güvenli egzersizler olmadığının farkında olun. Örneğin yoga yaparken, omurgayı aşırı uzatan veya ciddi şekilde döndüren pozisyonlar yerine sık aralıklarla değişen pozisyonlar kullanın.

Bursa Skolyoz Doktorları, Bursa'da en iyi Skolyoz doktoru, Bursa Skolyoz Fizik tedavi, Bursa Skolyoz Tedavisi, Bursa Şehir Hastanesi Skolyoz Doktorları

Bursa Skolyoz Korsesi, Schroth egzersizleri Bursa, En iyi Skolyoz Doktorları, Bursa'da en iyi ortopedi doktoru, Bursa Ortopedi doktor Yorumları, Bursa Ortopedi doktorları Devlet, Bursa Ortopedi Hastanesi, Bursa Ortopedi profesörleri, Bursa nöbetçi Ortopedi Doktoru, Bursa Devlet Hastanesi en iyi Ortopedi doktoru, bursa şehir hastanesi'nde en iyi ortopedi doktorları, Bursa Skolyoz Doktorları, Bursa'da en iyi skolyoz  doktoru, Bursa Skolyoz Fizik tedavi, Bursa Skolyoz Tedavisi, Bursa Şehir Hastanesi Skolyoz Doktorları, Bursa skolyoz  Korsesi, Schroth egzersizleri Bursa, En iyi Skolyoz Doktorları